Blog i noticies

Col·laboració amb TICCIH per difondre el patrimoni hídric

En el marc de la digitalització, el Museu de les Aigües ha realitzat l’exposició virtual 12 Elements del patrimoni de l’aigua a Espanya i ha establert un marc de col·laboració amb TICCIH (Comitè Internacional per a la Preservació del Patrimoni Industrial) per generar continguts entorn del patrimoni de l’aigua en l'àmbit estatal.

A partir dels coneixements de persones expertes vinculades a aquesta reconeguda entitat patrimonialista i de l’especialització del museu en la matèria, s’ha fet una selecció dels elements més singulars del patrimoni hídric tenint en compte els criteris d’autenticitat, integritat i grau de conservació, així com el seu valor històric i tècnic.

Aquesta selecció va des de la pròpia Central Cornellà d’Aigües de Barcelona –on s’ubica el Museu de les Aigües– fins al Canal de Castilla, passant per infraestructures com el Valle Salado de Añana, el Canal Imperial d’Aragó, les obres per al transport de fusta al riu Miera, l’estació de bombeig d’Elorrieta, la màquina de vapor d’Indústries Burés, les hidroelèctriques de Grandas de Salime i Tambre, la Colònia Sedó o la Sínia de Jinamar. Tot aquest patrimoni de l’aigua ha estat, d’una manera o una altra, referent en la protoindustrialització o industrialització del país.

A través d’un recorregut per la geografia del país, l’exposició mostra com l’aigua ha estat rellevant no només per abastir les ciutats i generar benestar, sinó també com a element determinant per a altres indústries, com la generació d’electricitat o la producció tèxtil, sense la qual no s’entendria la revolució industrial.

A més, demostra que arreu del país existeix un ric patrimoni hídric que representa un actiu per al turisme industrial, sostenible i de qualitat.

Visita l’exposició virtual 12 Elements del patrimoni de l’aigua a Espanya